menuordersearch
jujekeshi.ir

خرید نطفه سنج جوجه کشی ,

(1)
(0)
روش نطفه سنجی

روش نطفه سنجی

نکته مهم: هیچ دستگاه یا وسیله ای به نام نطفه سنج وجود ندارد. در حقیقت نطفه را با هیچ وسیله ای از بیرون تخم نمیتوان دید. بعضی افراد فکر میکنند که نطفه آن لکه سفید رنگی هست که روی زرده وجود دارد. در صورتی که تمام تخمها آن لکه سفید را دارند یعنی تخم هایی که مرغ بدون خروس  گذاشته نیز آن لکه سفید را دارند. در حقیقت نطفه یک نقطه بسیار ریز اندازه سر سوزن میباشد که در روی آن لکه وجود دارد و با چشم غیر مسلح به سختی دیده میشود. بنابراین تا زمانیکه تخم شکسته نشود به هیچ وجه نمیتوان نطفه دار بودن آن را تشخیص داد. بنابراین قبل از گذاشتن تخم داخل دستگاه و گذشت حداقل ۷ روز از فرآیند جوجه کشی نمیتوان نطفه دار بودن آنرا تشخیص داد.

تنها راه برای اینکه تشخیص دهید تخمی که داخل دستگاه گذاشته اید، نطفه دار هست یا خیر، توسط نوربینی میباشد.

بنا براین با یک چراغ قوه قوی مثلا چراغ قوه موبایل میتوانید شب هفتم در اتاق تاریک داخل تخم را نگاه کنید. حتی میتوانید تخم را جلوی لامپ ۱۰۰ وات بگیرید و داخل تخم را مطابق عکس زیر نگاه کنید.

بنا براین شب هفتم چراغ اتاق را خاموش کنید و تخم‌ ها را با چراغ قوه تست کنید. تخم‌ هایی که کاملاً شفاف باشند فاقد نطفه بوده و تخم‌ هایی که دارای رگ‌ های خونی باشند، دارای نطفه هستند، لذا تخم‌ های بدون نطفه را از دستگاه خارج کنید. بعد از اتمام عملیات نطفه‌ سنجی مجددا دستگاه را روشن کنید و مطمئن شوید دمای دستگاه تنظیم است.

البته نکته خیلی مهم این است که در زمان نطفه سنجی، دمای اتاق را گرم کنید که در حین نطفه سنجی، به تخم ها و جنین شوک وارد نشده و باعث مرگ جنین نشود.

در شکل زیر یک چراغ قوه را مشاهده مینمائید که برای نطفه سنجی استفاده میشود:

روش نطفه سنجی
نطفه سنجی جوجه کشی
نحوه نطفه سنجی از تخم نطفه دار
روش نطفه سنجی ماشین جوجه کشی
روش جدا کردن تخم بدون نطفه جوجه کشی
نطفه سنجی در ماشین جوجه کشی
 

همانور که در عکس های بالا میبینید، براحتی و با در اختیار داشتن چراغ قوه موبایل یا هر چراغ قوه دیگری، میتوانید نطفه دار بودن تخم را حد اقل در شب هفتم جوجه کشی تشخیص داد.

نکته: گول تبلیغات را به هیچ وجه نخورید چرا که برخی افراد با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم، یک چراغ قوه معمولی را همراه دستگاه تحویل مشتری میدهند و از آن برای گمراه کردن مشتری بهره میبرند و از آن به عنوان یک آبشن و یک امکان اضافه برای محصول خود نام میبرند.